onsdag 9 november 2016

Min detox med synergys purify-kit

Superladdad kom jag hem från Wien, med 2 förpackningar av Synergys Purify-kit i bagaget.
Nu skulle här detoxas så snabbt som möjligt, för att se om detta var helt blahaj? Skulle verkligen bara en veckas kur kunna återställa min tarmflora?

Det som intresserade mig mest var givetvis forskningen på övervikten, och att det är en störd tarmflora som kan stå bakom viktuppgången.

Så detta skulle testas omgående, även om det skulle kräva en del uppoffringar och omläggningar av kosten.

Jag körde i gång genast på måndagmorgon.

Mätt efter frukosten som bestått av naturell youghurt med bär och ett kokt ägg, + 1 shake med biome DT- grön toch  friskt i smaken och 1 kapsel biome actives (bacillus coagulans).
Efter ett par timmar så var det dags för biomeshaken som mellanmål. Därtill borde jag också ätit lite grönsaker eller nötter, men det kändes lite onödigt då jag redan var mätt.
Sen blev det lunch bestående av en liten portion grönsaker och en liten kycklingscnitzel och  1 biome actives och 1 dos proargi9+.
Mellanmål igen med en biomeshake och en biome DT shake
Och middag med grönsaker i olika variationer, proteiner och 1 biome active samt 2 st bodyprime 1 proargi9+. Dessutom ska det drickas mycket vatten!


Nu går jag inte mera in på kosten utan sätter en länk till kostråden och direktiven (tyvärr kom det som bild först, eftersom jag inte slipper åt direktiven pga en facbookfri dag ) samt lite bilder på mina mat portioner.

Istället ska jag berätta om känslan och upplevelsen.

Dag 1 inget riktigt speciellt förutom att jag var mätt hela dagen och inget sug på kvällen.  Lite trött och trög i tankeverksamheten. Frusen.

Dag 2. Magen full, och riktigt full! trots grön avföring på morgonen. Kroppen trött och slut. Hjärnan avtrubbad och huvudet tungt. På eftermiddagspromenaden kändes den som en gravidmage som skumpade upp och ner vid varje steg. En önskan om att få kräkas innan magen sprack... Och stegen var tunga! Benen kändes som bly, och varje steg var en ansträngning.

Dag 3. En riktigt ordentlig tömning, äntligen! Grönt på morgonen för att sen tömma rejält med gammalt tarminnehåll på eftermiddagen. En lättnad och livet kändes lite lättare att leva. Vid sänggåendet började benvärken. Och det kröp och arbetade i mina underben.

Dag 4. Ordentlig värk i benen, låren och upp över höfterna. Låren beröringsömma  och celluliterna rejält sjuka, men ändå lite lättare känsla i benen. Fick lite hjälp av vibrationsplattan. Men sjukt och en nästintill outhärdlig kväll och natt.

Dag 5 fortfarande lite värk, men känner att det håller på att ge med sig och benen känns lättare, kroppen lättare och promenaden går nu ganska lätt.

Dag 6 märker nu i spegeln att celluliterna minskat! och maken tycker att jag ser slät ut i ansiktet :)
Livet är lätt att leva och på eftermiddagspromenaden märker jag att benen försöker gå ifrån mig, jag har riktigt svårt att hänga med! Och höfterna är lätta och rörliga

Dag 7 Hjälp! produkterna börjar ta slut! Men jag vill inte sluta! Har en vecka kvar av biome DT från första kittet och fortsätter tills det tar slut.


Midjeomfånget har minskat med 6 cm och vågen med 4 kg. Tyvärr tog jag ingen omkrets på låren och märker att det är där jag borde ha mätt, för där är en tydlig skillnad

Efter  att alla produkter tagit slut så fortsatte jag med det andra paketet, eftersom jag kände att detta måste jag få utforska mera. Andra kuren så drog jag detoxen steget längre och lämnade bort alla mjölk produkter och ersatte en del måltider med enbart färska grönsakjuicer. Avgiftningssymtomen uteblir under den andra kuren, vilket måste betyda att redan den första kuren gav bra resultat?

Vikten däremot har nu minskat med 6 kg och storleken har minskat med en storlek vad det gäller kläderna! Jag fortsätter enligt kostanvisningarna. Jag är ingen fanatiker utan unnar mig nu lite "lyx" i helgerna.
Och jag har nu ställt in mig på att minska ännu 4 kg till fram till 1 december. Något som inte verkar helt omöjligt nu längre.

Så tacksam för att fått denna möjlighet till ett bättre liv
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar