onsdag 9 november 2016

Min väg mot Elite Health

Allt fick sin början på 70-talet efter att mina tänder redan i många år fyllts med amalgamfyllningar. Men inte visste jag då i min ljuva ungdom att jag sakta men säkert höll på att få min kropp förgiftad?

Jag låg vaken på nätterna, läste romaner, sömnen den kunde infinna sig först på morgontimmarna, men då som 14 åring trodde jag att det kanske kunde bero på hormonerna?

Giftet spred sig sakta i min kropp, utan min vetskap. Först i 30 års åldern började jag inse att något var fel.  Jag hade värk, en svagt molande värk i hela kroppen.
Efter andra dotterns födsel gick allt utför. Immunförsvaret var helt i botten, ständiga bihåleinflammationer, toncilliter, bronkiter... De vita blodkropparna steg sakta men säkert och jag var helt i botten! Orkade knappt gå de 150 metrarna till mina föräldrar. Närminnet var totalt borta, också långtidsminnet försvann. Magen? Jag var helt säker på att jag hade cancer! Varenda cell i min kropp värkte så jag trodde jag skulle bli galen, och galenskapen kändes också av på andra sätt...
 Och läkarna? jo de skyllde på småbarn i familjen, trots att de vita blodkropparna var uppe i 13000. Och konstant feberstegring runt 37,5.

Jag tog saken i egna händer och tvingade fram en amalgamsanering. Och där började jag min vandring mot Elite Health!
Efter att ha fått hälften av fyllningarna utbytta, samtidigt som jag fyllde mig med tre nävar med piller varje dag, kände jag att livet vände åter. Pillren bestod av vitaminer, mineraler och allehanda kosttillskott. Detta väckte ett intresse för vad mer kan man göra för sin hälsa? Och jag sökte mig till alternativa kurser, kinesisk medicin, zonterapi mm

Om jag vid 30 var ett vrak så sa jag vid 40 att ni ska få se att jag kommer att dö frisk! Ända problemet som kvarstod då var svampen. Och jag gick då ett halvår på en candida diet som tog ner vikten till 56kg och jag mådde utomordentligt bra! Jag var i kanonform! Stark och vältränad.

Ett mörkt moln skymde dock solen, och det var känslan att vara på fel plats i yrkeslivet. Jag hade älskat mitt arbete på akutmottagningen och ambulansen, men efter snart 20 år och frustrationen över alla nedskärningen, gav känslan att livet måste ha annat att ge?
Efter att själv ha återfått hälsan var det ju också något man ville dela med sig av till andra. Men inom sjukvården får man inte berätta att gifter är skadliga för kroppen?

2004 fick min man en stor stroke efter att ett aneorysm sprack i hans hjärna och enligt läkarna skulle han vara död. Men jag hade honom hemma och uppegående bara en vecka efter operationen! Det fick mig att fatta mitt viktigaste beslutet hittills, jag sa upp mig från min tjänst! Min uppgift var att hjälpa folk tillbaka till hälsa! (historien skrevs ner i bokform 2009 -Som på Räls)
Stressen i samband med denna händelse i kombination med det som varit tidigare tog mig igen till botten! Vikten ökade på några år med 42 kg! Sköldkörteln visade så småningom avvikande värden. Musklerna var totalt kraftlösa, trött och utmattad, värk lite här och där och hjärtat levde amok i mitt bröst! Kroppen svullen och uppöst. Ålder? Motsvarande 80-90 skulle jag tro?
Nu arbetade jag som terapeut på heltid och älskade mitt arbete, och tanken att de flesta symtom var på grund av stress föresvävade mig aldrig! Inte led jag ju av stress? Jag hade ju hittat min plats i livet!

Kosttillskotten hade jag levt med allt sedan amalgamförgiftningen, och jag började nu intressera mig för aminosyror och örter, och skaffade utbildning inom området. Och med hjälp av dessa fick jag bättre fason på min sköldkörtel, men trots att jag tränade 3-5 ggr/ vecka så blev jag ju inte starkare, och inte fick jag heller vikten att svänga? Dessutom ville ortopeden byta ut mitt knä som var helt förslitet!? (Du kan läsa mer om Arthrosen i mitt knä här)
Först efter att jag kommit i kontakt med Synergys produkter för 2,5 år sen och då speciellt Proargi9+ började allt igen svänga åt rätt håll igen! Och efter 1,5 års användning så noterade jag att livet onekligen var tillbaka! Musklerna var starkare, orken bättre, hjärtat var borta- eller åtminstone visste jag inte var det fanns :) Sköldkörtelmedicinen hade jag också fått avsluta. Så egentligen med facit på hand så hade allt orsakats av stressen som min kropp utsatts för under många år.
Jag har kört detoxer för att få bort gifter ur kroppen, ur mina inre organ, mina muskler och leder.
Mitt knä som ortopeden ville byta för 7 år sen är idag bättre än jag någonsin kan minnas och det har jag haft problem med det sen bardomen.
Senaste detoxen med Synergys purify-kit gav ännu ett kliv uppåt, konditionen tog ett superkliv, och jag är nu lätt och rörlig i kroppen! Och med deras kostråd i kombination med min räddare Proargi9+ går jag nu vidare... vikten har minskat med 6 kg den senaste månaden, och livet leker.  Elite Health? Javisst det är fullt möjligt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar